Κυριακή 6 Μαρτίου 2016

Το Αυτό, το Εγώ και το Υπερεγώ

Το Αυτό

Περιέχει το καθετί που κληρονομείται και είναι παρόν κατά τη γέννηση (ένστικτα)


Το Εγώ

Αποτελεί τμήμα του "Αυτού" που έχει υποστεί εξέλιξη.
Το Εγώ ασκεί τον έλεγχο των εκούσιων κινήσεων και επιτελεί το έργο της αυτοσυντήρησης.
Το Εγώ επιδιώκει την ικανοποίηση και προσπαθεί να αποφύγει τα δυσάρεστα συναισθήματα.

Σε σχέση με τα εξωτερικά γεγονότα ασκεί τις λειτουργίες

  • της μνήμης (αποκτώντας επίγνωση και αποθηκεύοντας εμπειρίες των εξωτερικών ερεθισμάτων που δέχεται).
  • της φυγής (αποφεύγοντας υπερβολικά συναισθήματα)
  • της προσαρμογής (με το να χειρίζεται μέτριας έντασης ερεθίσματα)
  • της δράσης (επιφέροντας κατάλληλες τροποποιήσεις στον εξωτερικό κόσμο για δικό του όφελος)

Σε σχέση με τα εσωτερικά γεγονότα και σε συσχέτιση με το αυτό

  • ελέγχει τις απαιτήσεις των ενστίκτων
  • και αποφασίζει αν, πότε και πόσο θα τους επιτρέψει να ικανοποιηθούν.


Το Υπερεγώ


Ένα ειδικό όργανο μέσα στο εγώ το οποίο είναι κατάλοιπο / αποτέλεσμα της μακράς παιδικής ηλικίας κατά την οποία το παιδί εξαρτάται από τους γονείς του και το οποίο επιδιώκει την παράταση αυτής της εξάρτησης.

Το Υπερεγώ περιλαμβάνει και "διαδόχους" των γονιών του αναπτυσσόμενου παιδιού όπως οι δάσκαλοι, πρότυπα, υψηλά κοινωνικά ιδεώδη κτλ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου